Like A Dream
Princess Dimples♥

Diary Biodata

Every heart has a pain. Only the way of expressing it's different.

Mood : In love with Muhammad Ezzat Ezman bin Mohd Hairis

Daisypath Happy Birthday tickers

“In three words I can sum up everything I've learned about life: it goes on.”



Memories


Thank you Holland for giving me so many precious memories in my life. I won't ever forget all the memories. I will keep it safe in my heart.

5 Nov 2009 - 5 Nov 2014

“The scariest thing about distance is that you don’t know whether they’ll miss you or forget you.”


Daisypath Vacation tickers


Contact Me

: AmAnina Azizan
: @amaninaazizan
: @amaninaazizan

A warmful thanks

Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Re-Edit: Amanina Azizan
Others:   


Sometimes being a brother is even better than being a superhero.

Last Sunday ada la dua org ni kan.. sorg unmensi saya sorg whatsapp cakap "Untungla ramai abang." .

Hmmm. Ramai abang? Haha. Ramai ke? . Semua org yg tua dari saya, saya akan panggil abang (untuk yg lelaki) dan kakak (untuk yg perempuan) . Memanggil mereka dgn panggilan itu sudah cukup menunjukkan yg saya ni hormat org yg lebih tua dari saya. (Bukan nak puji diri sendiri eh. Tpi itu fakta) Tak manis la nak panggil mereka yg tua dari saya dgn nama dorg atau panggilan "kau aku" atau "saya awak" . Dan saya paling tk suka kalau panggilan I U. Kekok sgt. (Maaf pada siapa yg terasa. Ini hanya pandangan saya sahaja. Setiap org lain pandanganya kan?) 

Tapi.. siapa yg saya betul2 anggap dia tu abang saya? Mari saya jelaskan satu persatu biarpun ayat saya berkias didalam blog ni tapi saya tahu segilintir pembaca blog saya ni tahu siapa yg saya maksudkan. 

Firstly, is Muhammad Hariz Aizat Azizan. Dia abang kandung saya. (Sbb abg kandung la saya berani bagitau nama dia yg sebenar.)


Itu la dia abang saya. Dua gmbr pertama gmbr masa kami kecik2. Heee. Muka tk boleh blah. Hahah. Gmbr yg dkt bawah gmbr yg terkini. Mesti korg pelik.. kami ni tak ada ke gambar berdua? Hmmm. Kalau masa kecik2 maybe ada la kot. (Tpi tk jmpe dan malas nk cari) Kalau dh besar.. tk ada satu pon gmbr berdua. Kami ni tk ada la rapat mana tpi saya tk kesah sbb saya thu kami ni belum matang lagi bab2 ni. Saya percaya bila dh besar nanti.. bila kami dh matang dalam bab ni mesti kami akan jadi sgt rapat smpai siblings lain akan jeles dgn kami. Haha Amin. Nak nak kami akan berpisah bulan 11 ni. Saya akan berjauhan dari dia.. Dan saat itu saya yakin..saya akan merindui dia.. Saya akan rindu nak gadoh dgn dia dan kena marah dgn dia.

Selain dari Hariz... saya masih ada lagi 3 abg angkat yg sya sgt sayang. Tak salah kan nak ada abg lain selain abg kandung kita? :)

Tpi sebelum saya kenal 3 org abg angkat saya ni.. saya pernah ada abg angkat dulu.. saya kenal dkt satu cbox ni. Kiteorg rapat sgt. Selalu contact dkt myspace. Jumpa ? Tk pernah lagi. Tpi kami lost contact sejak2 dia dh jrg online. Last2 saya dpt tahu dari kawan dia .. dia dh nak kawin. Haha. Moga berbahagia eh bang. Kisah ni pon dh lama gila. Tahun 2011 punya cerita. Haha.

Ok back to story psl 3 abg angkat saya tuh. Psl diorg yg 3 ni saya tk boleh nak bagitau psl dorg dgn detail. Bukan saya kedekut or takut dorg dikebas org lain (apa igt bf gf ke hapa nk takut2 kena kebas ni?)tapi.. ini privasi saya dan ia juga untuk kebaikan mereka. Biarlah hanya saya dan org2 yg mengenali saya je tahu siapa mereka yg sebenar. 

Dan here is my story about my beloved brother yg tiada pertalian darah langsung. Haha

1. Abang Peterpan

Hmm. Mcm mana saya kenal dia? Saya kenal dia melalui idol saya sendiri. Dia kawan kepada salah sorg ahli boyband yg saya minat. Saya pon sebenarnya tk thu mcm mana kami boleh jadi rapat. Haha. Kalau dh takdir merapatkn kami? Tk kan nk menolak kan? 15 June ni genab setahun perkenalan kami. Dh bnyk yg kami lalui bersama. Abg Peterpan ni hatinya sgt lembut. (So sapa2 yg berkenan dgn dia..tlong jaga hati dia baik2 k.) Dia caring dan dia jgk garang. Serious.. hahahha. kalau dia marah mahu rasa mcm nk lari kn diri. Takut yg amat. Haha. Selama dia jadi abg saya.. saya rasa dia dh jaga saya baik2. Dia banyak nasihatkan saya. Klu dulu saya terlalu percayakan org..lps dh kena bebel ceramah dgn abg peterpan baru saya sedar yg selama ni MURAH sgt erti kepercayaan bagi saya. Kalau dgn Abg Peterpan.. saya boleh imaginasi apa apa saja sebabnya abg Peterpan pon imaginasi tinggi macam saya. Haha Bila kami imaginasi semua lari. Sebab takut. Tinggi dan bahaya sgt kot imaginasi kami ni. Hahah Benda yg paling tk bole blah bila kami berangan kami ada wings. Mcm pari2 tu. Comel kot. Haha. Siap ada sparkle bagai.

2. Abang Puspawarnawarni (Bnyk sgt nickname dia and kebanyakannya org tahu saya rasa nickname ni la yg paling selamat nk bg dkt dia skrg. haha.)

Kenal dia dari tahun 2011. First meet kami 8 January 2012. Time tu hubungan kami hanya stranger. (Act lain. tpi tk perlu la nk ckp dkt sini. Nanti trg2 saya bgtau siapa dia sebenar) Tapi apa yg saya boleh katakan dunia kami sangat berbeza. Kami start rapat March 2012. Tpi time tu still biasa. Tiada apa apa. Dan sbb time tu saya rapat sgt dgn Abg AA. (Eh siapa pulak AA ni? nanti saya story dkt end of this entry.) Dari dulu lagi Abg Puspawarnawarni ni mmg penasihat saya yg sgt setia. Everytime bila saya share prob saya dkt dia..dia always nasihat saya. Raya tahun lps.. dia declaire saya as his lil sis. Tk percaya act.. Yer la.. sbb maybe saya tk pernah rasa yg benda ni akan jadi betul2? Haha. Makan masa jgk saya nk percaya ni semua. Abg Puspawarnawarni ni garang dan tegas. Tpi yes, jujur saya katakan dalam diam..dia sgt caring. Saya boleh share apa apa saja dkt dia. Dan dia akan jadi pendengar setia saya. Lagi2 kalau berkaitan "MEMBER-MEMBER" dia sendiri. Abg Puspawarnawarni ni mmg sweet.. tpi kdg2 sewel. Sewel smpai saya rasa saya boleh gila dgn lawak dia tu. Suka sgt loyar buruk. Haha. Tapi itulah yg menceriakan hari kami. Paling sweet bila dia berbahasakan diri dia abang dan dia panggil saya adik. Depan webcam pon still panggil adik. Sweeeeeeeeeeeeeeeet. Cair dh ni. Kbai Haha

3. Abang H. (Eh tk der plak nickname untuk dia? haha Saya tk thu nk bg dia nama apa. Maybe sbb saya tk selalu sgt contact dia.)

Abang H. Dari dulu saya jadi ADMIRE dia..saya dh anggap dia as abang saya. Setahun dua bulan tiga minggu . Selama tu saya igt saya ni hanya syok sendiri jadikan dia abg saya dan saya igt dia anggap saya ADMIRE dia je? Haha. Tapi last2 saya dpt tahu yg dia mmg anggap saya as adik dia. Percaya atau tidak dia yg bgtau sendiri. Haha. Perangai dia ni? Hmmm saya tk boleh nak cakap mcm mana. Sampai sekarang saya tk boleh nk ramalkan sifat dia. Berubah2 kot. Tpi apa yg saya boleh cakap dia ni Happy go lucky je. Dan dia jgk seorg yg caring dalam diam. Nak tahu napa saya ckp dia caring? Sebabkan adala org ni tk puas hati dgn saya.. dan Abg H ni la yg back up saya. Oh ya lupa Abg Dun pon ada jgk pergi ceramah ORANG tu. Ayat abg H sangat sweet. Rasa speechless sgt bila baca ayat abg H backup saya yg dia copy dkt IM kami. Nak tahu apa yg dia ckp? Haish tk ya la. Biarlah rahsia. Benda yg saya paling teruja bila dia bahasakan diri dia abang. Sangat limited k word tu untuk dpt. (Pada pendapat saya la)

Dan tak lupa jgk pada Abg Purple. Tpi disebabkan kami tak rapat mana. So kurang sikit SPECIAL THING antara kami berdua. Tpi still he called me adik. ><'

Siapa pula AA yang saya maksudkan? 
Tidak perlu la tahu siapa. Tapi paling cukup saya ckp.. saya dgn dia dh mcm tak ada apa apa. Nak tahu? Bacalah entry ni. > Fly back to old memories <
Kalau tanggapan saya salah pada dia.. Saya harap one day dia akan datang dkt saya dan terangkan segalanya. Saya dh tak sanggup hidup dalam keadaan serba salah. Dan saya tahu susah bagi dia nak terima saya KOT. Yer la..saya paham.. kami ni ada DUA DUNIA yang berbeza dan saya tak layak nak hadir dan jadi salah sorang yang dia sayang dalam hidup dia.

For you abg AA.

Itulah dia 4 orang yg saya sangat sayang as abang. Terima kasih sebab jaga saya dengan baik dan terima kasih juga sbb jadi yang terbaik untuk saya. Apapun yg dtg dari korang saya akan hargai. Jika duka yg kita kena lalui saya terima dan anggap ia satu ujian antara kita. Sayang korang sangat-sangat. :)