Like A Dream
Princess Dimples♥

Diary Biodata

Every heart has a pain. Only the way of expressing it's different.

Mood : In love with Muhammad Ezzat Ezman bin Mohd Hairis

Daisypath Happy Birthday tickers

“In three words I can sum up everything I've learned about life: it goes on.”



Memories


Thank you Holland for giving me so many precious memories in my life. I won't ever forget all the memories. I will keep it safe in my heart.

5 Nov 2009 - 5 Nov 2014

“The scariest thing about distance is that you don’t know whether they’ll miss you or forget you.”


Daisypath Vacation tickers


Contact Me

: AmAnina Azizan
: @amaninaazizan
: @amaninaazizan

A warmful thanks

Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Re-Edit: Amanina Azizan
Others:   


Cinta jarak jauh- Long distance love

Assalamualaikum. Haiii. Semalam dh buat post hari ini buat lagi. Sementara tengah ada masa ni baik saya buat. Sekejap lagi nak practise untu speech esok. Again wish me luck . Bestnya kalau yang special one wish me luck. Haha. Berangan jap.

Ok ok back to the topic. Hari ini nak cerita pasal cinta jarak jauh. Saya nak bagi tips tips untuk kekalkan relationship korang eventho korang jauh dari each other.

Apa yang saya akan huraikan ini berdasarkan pengalaman saya sendiri. Yer la saya sendiri sedang lalui cinta jarak jauh.Pada mulanya saya tak yakin yang kami bersama dgn jangka masa yang lama..tapi Alhamdulillah kami still bersama till now. Ok tak nak bebel panjang2 mari kita mula.

Semua orang tahu cinta jarak jauh itu apa. Tak perlu la saya explain kan.. Yang penting jarak jauh bukan la penghalang kita untuk bercinta.


Bila dah berjauhan ni.. Mesti sedih yer la kita takut dia ada yang lain atau hati dia akan beralih ke org lain.... sebab tu bila kita berjauhan kita kena : 

1. Percaya each other 


ni sangat penting. Kita perlu percaya antara satu sama lain.. kalau tak mcm     mana nak kekalkan relationship korang tu. Satu lagi percaya pada kesetian masing2. Kalau nak ragu2 sikit boleh..tapi tak boleh ragu-ragu sangat sbb nanti pasangan kita akan rasa fedup sebab kita seolah tak percaya pada kesetiaan dia. 

2. Make an effort


Ok bila dh jauh ni kita tk thu apa khabar pasangan kita yang jauh disana.. kita hanya tahu dia busy atau kita yang busy.. seeloknya cari la masa untuk bagitahu dia tentang kita. Even sikit but at least kita menunjukkan yang kita tak lupa dia. 
Busy mana pon kita.. kalau kita sayang sgt kt someone tu kita tetap akan cari masa untuk luangkan masa dkt dia. 

3. Pahami situasi each other

Fahami kerjaya masing-masing. Kita tk boleh nak harap dia akan ada sepanjang masa untuk kita. Tk perlu nak tweet/IM/sms/wechat/whatsapp/call/dll each other tiap tiap hari, seminggu sekali pun dh cukup. Kita perlu tahu yang selain kita, dia pon ada benda lain jgk nk buat.. kita kena paham dia dan sokong apa jua yang dia buat. Cuma kalau benda tk betul tu..tegur la. 

4. Bertolak ansur

Bila dh ragu-ragu.. mesti ada jeles .. bila jeles mesti pendam..bila pendam sakit hati.. lps tu sampai satu masa..kita akan gaduh.. Marah mcm mana pon kita, jgn la marah over over sampai maki hamun. Bagi perempuan, kita kena jadi air.. bila dia marah... jangan kita jadi api.. jadi la air.. kalau dua2 api.. dari sayang akan jadi benci. Bagi lelaki kalau marah tu berpada pada la.. klu boleh cakap elok2. jgn maki hamun. Jaga kata-kata, jangan sampai boleh lukakan hati perempuan.

5. Rindu

Saya tahu bila dh berjauhan.. kita akan rasa rindu lebih sikit.. erm.bukan sikit tapi banyak. Saya tahu camna rasa sakitnya bila rindu kita tk berbalas. Tapi kalau dia busy, awak kena paham dia. Rindu itu biasa. Sampaikan la rindu awak itu melalui doa. Buat mcm ni.. 


Ini je kot. Kalau ada tu.. ia bergantung pada pasangan masing-masing. Apa yang saya boleh cakap.. banyakkan la bersabar. Walau jauh mana dia sekali pon, jika dia jodoh kita.. Kita akan tetap bersamanya tak kira apa jua yang berlaku. 
p/s : Bila buat entri ini.. Rasa makin rindu pada yang tersayang. Awak tunggu saya ya.. Kita akan jumpa balik bulan 11 ini. Setelah 2 tahun kita berjauhan.