Like A Dream
Princess Dimples♥

Diary Biodata

Every heart has a pain. Only the way of expressing it's different.

Mood : In love with Muhammad Ezzat Ezman bin Mohd Hairis

Daisypath Happy Birthday tickers

“In three words I can sum up everything I've learned about life: it goes on.”



Memories


Thank you Holland for giving me so many precious memories in my life. I won't ever forget all the memories. I will keep it safe in my heart.

5 Nov 2009 - 5 Nov 2014

“The scariest thing about distance is that you don’t know whether they’ll miss you or forget you.”


Daisypath Vacation tickers


Contact Me

: AmAnina Azizan
: @amaninaazizan
: @amaninaazizan

A warmful thanks

Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Re-Edit: Amanina Azizan
Others:   


4 tahun berpuasa di perantauan.


Assalamualaikum. 10 Julai 2013. Ya Allah.. cepatnya masa berlalu. Dah masuk bulan Ramadhan dah.

Firstly nak ucap Salam Ramadhan buat semua umat Islam didunia ini. Moga Ramadhan tahun ini lebih baik dari tahun sebelumnya. Jangan ponteng puasa melainkan ada sebab sebab yang kukuh tau. :)

Tahun ni Ramadhan yang ke empat di Holland. Ya Allah tak sangka ini Ramadhan yang terakhir disini. (Rasanya bkn yg terakhir. mana tahu dtg balik in the future kan? )

Pejam celik pejam celik, dah 4 kali aku puasa dkt Holland ni. Susah senang bulan Ramadhan aku dh lalui.

Puasa di perantauan ni kan, tk der la susah mana. Walaupun di Holland ni puasa lebih 6 jam dari Malaysia. Puasa di malaysia 12 jam dekat sini 18 jam.  Bila saya ckp dkt orang yg kami berbuka around 10 o'clock semua cakap "Perghhh. lamanya. Bole tahan ke? Tak penat ke?"
Penat?Jujur saya cakap puasa la bapa jam sekali pon kita tetap rasa penat. Tapi kan, kalau nk dibandingkan puasa di Malaysia saya prefer lagi puasa di Holland sebabnya tak panas dan tk cepat rasa haus.  
Boleh tahan ke?Mestilah boleh. Kenapa pulak tak boleh? Adik saya yang umur 5 6 tahun tu boleh puasa penuh, inikah kita yang dh besar panjang. Come one, puasa la panjang mana pon kalau itu yg dh ditetapkan tk kan kita nk bangkang. Puasa ni salah satu amalan yang baik. 
Selama 4 tahun dekat sini.. dalam masa 4 tahun tuh la saya tk pergi bazar ramadhan. Mana nak cri bazar ramadhan dekat sini? Hmm. Seriously saya rindu bazar ramadhan. And then rindu kuih muih Malaysia. Paling rindu, saat kemeriahan bila berbuka puasa dengan family belah mama and ayah. Rindu masakan atuk. Rindu nak rasa kemeriahan hari last puasa dkt rumah atuk. Lps tu nk rasa malam raya yang meriah. Tiap tiap tahun menangis kenangan segalanya. Hmmm.

Tapi tak apa.. Tahun ni tahun last. Tahun depan puasa dan raya di Malaysia mcm biasa. ya Allah tak sabarnya.. Tapi, tahun depan mungkin dh tk complete, sebab abg mungkin tk balik puasa dkt Malaysia... Sedih jgk sbbnya selama 15 tahun idup saya tk pernah berbuka puasa tanpa one of my family member. But, nk buat cmne. Kami semua dh besar. masing2 dh ada cita cita sendiri.

Hati tabahlah. Ini semua dugaan. :')