Like A Dream
Princess Dimples♥

Diary Biodata

Every heart has a pain. Only the way of expressing it's different.

Mood : In love with Muhammad Ezzat Ezman bin Mohd Hairis

Daisypath Happy Birthday tickers

“In three words I can sum up everything I've learned about life: it goes on.”



Memories


Thank you Holland for giving me so many precious memories in my life. I won't ever forget all the memories. I will keep it safe in my heart.

5 Nov 2009 - 5 Nov 2014

“The scariest thing about distance is that you don’t know whether they’ll miss you or forget you.”


Daisypath Vacation tickers


Contact Me

: AmAnina Azizan
: @amaninaazizan
: @amaninaazizan

A warmful thanks

Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Re-Edit: Amanina Azizan
Others:   


Tears are words that need to be written.


"Tears are words that need to be written." - Yes is it. Aku akan luahkan segala yang tersirat disebalik air mata aku.

Masa berlalu dan terus berlalu.. Setiap detik yang berlalu membuat aku merasa lain dan semakin lain. YaAllah apakah sebenarnya yang aku rasakan ini? Bermacam perasaan datang dan pergi didalam hatiku ini.

Gembira
Perasaan ini datang hanya sekadar untuk mengubat hati yang selalu meng-negatifkan permikiran. Tetapi tidak la aku mengeluh bila datangnya gembira tetapi saya bersyukur kerana Allah masih lagi memberi kegembiraan untuk aku. Syukur Alhamdulillah.

Sedih
Perasaan yang selalu berada didalam hati aku dalam jangka masa yang lama. Tetapi tidak la aku berkata ia adalah penyebab untuk hidup dalam kesedihan. TIDAK. Kesedihan kadang kala memberikan manfaat yang baik pada diri kita. Tetapi igt la La Khauf Wala Tahzan, Innallaha m'ana.




Masa berlalu pantas dan kala aku rasakan masa berlalu begitu lambat mungkin kerana aku terlalu menunggu pada "masa" itu. Semakin ia berlalu dengan pantas semakin dekat tarikh yang aku nantikan. Semakin dekat semakin aku merasa diri aku jauh pada mereka. Kenapa? Aku pun tidak tahu apa sebenarnya yang aku rasakan.

Setiap perkataan yang aku TERBACA dari mereka aku membuat aku sangat tenggelam seolah aku bukan la yang mereka anggap seperti dahulu. Tetapi aku harus paham itu KERJA mereka untuk memuaskan hati semua pihak termasuk aku. Aku rasa aku harus undur diri kerana ini jalan yang terbaik. Aku harus memberi ruang pada PIHAK yang lain demi menyenangkan urusan mereka sebagai seorang penhibur tanah air. Ini adalah cara yang terbaik untuk aku dan mereka. 
Hidup memerlukan pengorbananan. Pengorbanan memerlukan perjuangan. Perjuangan memerlukan ketabahan. Ketabahan memerlukan keyakinan. Keyakinan pula menentukan kejayaan. Kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan.
Aku menunggu dan menunggu. Sekarang aku hanya berharap pada tarikh yang aku nantikan. Aku mengharap sangat ada sesuatu yang membuatkan hati aku berubah kembali pada mereka seperti mana aku merasakn dulu pada mereka. 

Kadang kala aku rasa tidak ada lagi peluang untuk aku dapatkan balik mereka yang dulu kerana ramai yang BARU muncul didalam hidup mereka. Tapi apakan daya takdir dan menentukan segalanya. Setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya. 


Tidak la aku terlalu kecewa dengan kesedihan yang puncanya dari mereka kerana aku tahu Allah selalu berada disisi aku walau apa jua yang terjadi dan aku juga tahu terlalu ramai orang disekeliling aku yang sentiasa berada disisi aku selamanya. Aku akan cari balik kekuatan aku untuk hadapi semuanya. YaAllah aku memohon kekuatan darimu.....