Like A Dream
Princess Dimples♥

Diary Biodata

Every heart has a pain. Only the way of expressing it's different.

Mood : In love with Muhammad Ezzat Ezman bin Mohd Hairis

Daisypath Happy Birthday tickers

“In three words I can sum up everything I've learned about life: it goes on.”



Memories


Thank you Holland for giving me so many precious memories in my life. I won't ever forget all the memories. I will keep it safe in my heart.

5 Nov 2009 - 5 Nov 2014

“The scariest thing about distance is that you don’t know whether they’ll miss you or forget you.”


Daisypath Vacation tickers


Contact Me

: AmAnina Azizan
: @amaninaazizan
: @amaninaazizan

A warmful thanks

Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Re-Edit: Amanina Azizan
Others:   


The struggle is real

Dulu masa kecik, selalu sgt persoalkan "Bila nk besar ni? nk masuk U."
Tup2 sekarang dah nak masuk second year Degree dh. 


Oh ya tk pernah lagi cerita perjalanan hidup aku lepas spm. Sbb aku stop blogging waktu aku masuk form 5. Acah nk focus SPM.

Tp serious la dulu time aku form 5 aku belajar mcm nk mati sbb nk straight A sdgkn aku tahu aku tkbole nk dpt. xD Hahahaha. Tkpe...


"Aim for the sky, even if you miss, you'll fall on the stars"

Quote ni aku pegang waktu form 5 sampai la aku dh 19 tahun ni. 
Waktu aku form 5 dulu, aku banyak private tutor selain pergi tuisyen biasa dengan kelas tambahan dkt sekolah.
Aku memang nk score la belajar sampai lebam.
Mama pula jenis akan melabur duit kalau anak dia betul ada kesungguhan.

Pelaburan dia tu takde la sia sia mana sebab aku dapat la 6A dan semua subjek aku tuisyen semua dapat A. So alhamdulillah la. 

Untuk orang yang sekolah dkt Malaysia hanya dua tahun je 6A tu bg aku cukup banyak dh walaupun aku sebenarnya boleh lagi. Tpi Mama Ayah dah bangga dh dgn pencapaian aku, tu cukup buat aku happy.

Lepas aku habis SPM, aku ada niat nk sambung private Uni. Aku tkthu la apa yg aku gelojoh sgt sampai tk reti tunggu result UPU. Hahahaha
Aku ni dri SPM lagi dah plan future aku dan yang paling aku tahu aku nk sambung Akaun. Akaun is my life.

Aku kerap pergi edu fair, buat research itu ini. Aku tnya Mama boleh tk aku nk masuk private Uni dia cakap boleh tp aku kena buat research dulu uni yang aku masuk.
Time ni mmg bnyk gila choices aku tp pilihan terakhir adalah antara MMU dan UNITEN.

Dengan izin Allah aku teruskan pengajian aku di UNITEN Muadzam Shah, Pahang. Ceruk woi. hahahahhaa.
Aku pilih untuk buat asasi selama kurang dari setahun dan aku akan sambung degree selama 4 tahun dan sambung ACCA. Reason aku pilih UNITEN sebab dia je yg ada asasi perakaunan. Aku tknk buat asasi bisnes.

Sekarang asasi dh habis, tgh buat degree. Aku kadang2 ad sikit rasa macam menyesal pilih UNITEN. Tkthula weh..

Aku igt kalau aku maintain result , aktif koko aku senang dpt pinjaman, scholar etc ...rupanya tak.
Gaji mak ayah aku membuatkan aku selalu tersekat.

Aku mohon semua benda tp aku ttp tk dpt lgi. Kadang aku rasa nak give up. Aku sakit tgk parents aku bayar yuran aku sampai 8k satu sem. T_T
Aku cuba sedaya upaya nk kurangkn beban, tp aku tkthu kenapa tkde satu pun yg lekat. 

Depress weh....
Tengok kawan2 lain dpt MARA, JPA, YTN..semua tu...
Jeles weh..

Aku harap sgt aku kuat nk jalani liku2 hidup dkt sini.. aku harap sgt aku tk quit dri UNITEN atau extend sem sbb tk bole nk bayar yuran...

Actually bukan tk bole..bole je.. tp aku kesian..duit tu boleh buat benda lain. Untuk adik2 aku......
perjalanan diorg masih jauh...
Kadang aku rasa aku la punca diorg tk dpt apa diorg nak....
Tpi aku ni mmg membebankn orang dri dulu lagi....

I really hope that one day aku dh tk payah lg susah hati fikir psl yuran...
Doakan aku dpt mana2 tajaan weh...